ikonka CISNA - Bieszczadzka miejscowość

Miejscowość
Nazwa atrakcji
Bieszczadzka miejscowość

Cisna to wieś położona w Bieszczadach w dolinie Solinki przy skrzyżowaniu dróg wojewódzkich nr 893 i 897.  Dawniej przebiegał przez nią stary szlak handlowy, wiodący na drugą stronę Karpat. Założona została w 1552 roku przez rodzinę Balów na prawie wołoskim. Status uzdrowiska uzyskała Cisna w 1974 r. Znajduje się tu 31 zarejestrowanych Ośrodków Wypoczynkowych. Cisna kojarzona jest przede wszystkim z bieszczadzką kolejką wąskotorową. W sezonie zimowym czynny jest tu wyciąg narciarski na stokach Hona (Honia).

Typ atrakcji
Zobacz inne opisane atrakcje turystyczne na Podkarpaciu ze szczególnym uwzględnieniem atrakcji dla dzieci. Możesz dzięki nim zaplanować swój urlop lub ciekawy, wakacyjny lub weekendowy wyjazd z dzieckiem.   Podziel się relacją z własnej wycieczki czy podróży rodzinnej!
Położenie atrakcji - położenie opisywanej atrakcji
Atrakcji w pobliżu - położenie innych atrakcji w pobliżu () :
Współrzędne geograficzne dla atrakcji:
Cisna - Bieszczadzka miejscowość
format D: N 49.213263°,   E 22.328094°
format DM: N 49° 12.79578',   E 22° 19.68564'
format DMS: N 49° 12' 47.75'',   E 22° 19' 41.14''
pytajnik

Podaj swój adres, aby wyświetlić trasę do tej atrakcji:

Zdjęcia może dodać każdy użytkownik serwisu. Jeśli napisałe(a)ś relację i zalogowałe(a)ś się na konto, dodane zdjęcia automatycznie dołączą się do relacji.
Domyślna wielkość fotografii to 700 px w poziomie (600 px w pionie dla zdjęć w orientacji portretowej). Większe zostaną automatycznie zeskalowane.
Możesz dodać do 5 zdjęć.

Noclegi
Bieszczadzki Klin Noclegi Bieszczady Bieszczadzki Klin Noclegi Bieszczady

Bieszczadzki Klin powstał dla wszystkich poszukujących wytchnienia i spokoju wśród bieszczadzkiej natury. To miejsce niezwykle ciepłe, rodzinne, ciche i spokojne. Specjalnie dla naszych Gości komfortowo wyposażyliśmy wnętrza, udostępniliśmy sieć Wi-Fi, a także stworzyliśmy szereg dodatkowych atrakcji.Bieszczadzki Klin to także przyjazna okolica i doskonałe miejsce wypadowe zarówno dla pasjonatów górskich wycieczek, grzybiarzy, miłośników sportów narciarskich i rowerowych, a także poszukiwaczy licznych przygód... Zapraszamy!

Adres:   Majdan 7, 38-607 Cisna - pokaż na mapie
Kontakt:   693293326
Strona WWW:   www.bklin.pl

Noclegi
U Mirosławy U Mirosławy

Jeśli planujesz wyjazd w Bieszczady, a dokładnie do Cisnej ... to dobrze trafiłeś. Na naszej stronie znajdziesz atrakcyjną ofertę noclegową, informacje o naszym obiekcie, o naszej okolicy, atrakcjach i imprezach oraz mapę dojazdu. ZAPRASZAMY

Adres:   38-607 Cisna 16/1 - pokaż na mapie
Kontakt:   602291848
Strona WWW:   www.cisna-noclegiumiroslawy.cdx.pl

Możesz wyszukać noclegu w okolicy miejscowości/lokalizacji Cisna w serwisach rezerwacyjnych, z którymi współpracujemy. Cena jest zazwyczaj niższa niż przy tradycyjnej rezerwacji.

Noclegi - Booking.com     Noclegi - Hotele

Baza noclegowa: meteor-turystyka.pl

Każdy może tu dodać bezpłatnie miejsce noclegowe w okolicy miejscowości/lokalizacji Cisna wraz z opisem i 1 zdjęciem. Wpis będzie widoczny przy wszystkich atrakcjach w tej lokalizacji.

Sprawdzone i polecane
Noclegi U Mirosławy

Kwaterę tę znaleźliśmy przypadkiem, praktycznie w centrum wsi. Nawet nie szukaliśmy innej, bo od razu przypadła nam do gustu. Świetne miejsce na nocleg z dziećkiem. Mili gospodarze, duży zadbany ogród, pełen ładnej roślinności, oczko wodne, stoliki, hamak, nawet królik. Pokój w domku letniskowym niewielki, ale mieści łazienkę i kuchenkę (jest też kwatera dla większej ilości osób). Przed sezonem płaciliśmy 70 zł/dzień za 2 os. + 3-latek. Ogólnie nie mieliśmy żadnych zarzutów.

Lokalizacja:   ul. Cisna 16/1, Cisna - pokaż na mapie
Kontakt:   +48 13 4686452
Strona WWW:   cisna-noclegiumiroslawy.cdx.pl

Relacje - opinie i oceny turystów, który odwiedzili tę atrakcję

Średnia ocena od 1 użytkownika(ów)

Użytkownik ocenił atrakcję:

4.0 na 6.0  (głosów: 1)
Oceny (im wyższa tym lepsza)
Ocena atrakcji*
Relacja - treść
Opisz swoje wrażenia z odwiedzonego miejsca. Mile widziane informacje ważne dla turystów z dziećmi, np. o dostępności i jakości zaplecza sanitarnego, gastronomicznego, możliwości przejazdu wózkiem itp. Nie podawaj danych encyklopedycznych, historii, cennika itp. - to dodaje administrator. *
Opcjonalnie możesz podać zestawienie zalet i wad.  Kliknij tu aby rozwinąć/zwinąć pola

Relacja - dodatkowe informacje
Wiek dziecka lub dzieci w czasie pobytu w opisywanym miejscu (opcjonalnie).
Przybliżona data pobytu w opisywanym miejscu, np. lipiec 2011.

Zdjęcia możesz dodać w zakładce Galeria użytkowników.

Proszę wpisać kod zabezpieczający.

Użytkownik ocenił atrakcję:

4.0
Ina  Autor  Autor: Ina     Data dodania   9 września 2011

Cisna to mała bieszczadzka miejscowość wypoczynkowa położona nad rzeczką Solinką. Znakomite miejsce na wycieczki w góry, choć nasze dziecko było jeszcze na to za małe. Można jednak korzystać z innych atrakcji jak np. odpoczynek nad górskim potokiem czy podziwianie krajobrazów, chociażby z bieszczadzkich dróg. Solinka jest płytka, z kamienistym dnem, dobrze więc zabrać buty do wody. Nie da się popływać, ale dzieci lubiące się chlapać i zabawę kamyczkami będą zachwycone.
W Cisnej jest trochę stylowych restauracji i knajpek, każdy powinien zaleźć coś, co lubi. Poruszanie się wózkiem jest bezproblemowe, może jedynie z wyjątkiem samego nabrzeża rzeki. Miejsc noclegowych jest sporo, my nie szukaliśmy niczego z góry, co było o tyle dobre, że szybko znaleźliśmy super lokalizację (łącznie z hamakiem i króliczkiem w ogródku).
Jeżeli wieczorem chcecie wyskoczyć "do miasta" na piwko koniecznie trzeba wziąć ze sobą latarkę – my doznaliśmy szoku, kiedy magle (chyba o 22) w całej Cisnej zgasły latarnie i tylko w knajpkach świeciło się światło. Gdyby nie breloczek z 1 diodką nie wiem, jak byśmy dotarli do naszej noclegowni. Jeszcze z dziecięciem śpiącym w wózku...
Cisna nam się podobała, ale jej najbardziej rozsławiona atrkcja czyli bieszczadzka kolejka wąskotorowa może rozczarować. Wprawdzie dzieci uwielbiają takie przejażdżki, ale przypuszczam, że tak samo jak my zawiedzione będą osoby, które już jeździły podobną ciuchcią. Trasa wydaje się ciekawa, w końcu kolejka przecina Bieszczady, jednak w rzeczywistości okazuje się, że gór praktycznie nie oglądamy. Stacja początkowa znajduje się we wsi sąsiadującej z Cisną - Majdan. Tory są poprowadzone głównie przez lasy, więc już po 15 minutach oglądania drzew byliśmy znudzeni. Czasem pojawił się jakiś ładny widoczek na góry czy strumyk, ale jak na ponad godzinną jazdę (w jedną stronę) to stanowczo za mało. Dziecko oczywiście usnęło po początkowym zachwycie samym faktem, że jedzie kolejką. Punktem docelowym jest miejscowość Przysłup. Mamy tu tylko restaurację – wszyscy wysiadają na 20 minut, jedzą rybę i z powrotem do kolejki. Przeszliśmy się kawałek ścieżką, w nadziei, że przynajmniej tu odkryjemy jakiś fajny punkt widokowy, ale nie. Może gdzieś dalej był, nie wiem...
Wzięliśmy profilaktycznie wózek ze sobą, gdyby był czas na jakiś spacer, albo dziecko chciało się przespać, ale spacerów brak, miejsca żeby rozłożyć wózek w wagoniku też (byliśmy w połowie czerwca, a dla męża nie było już miejsca siedzącego). Ogólnie byliśmy dalecy od zachwytu. Ładniejsza jest podobno druga trasa, do Woli Michowej, ale była mniej popularna i zlikwidowano ją nim zdążyliśmy to sprawdzić.
Tuż za Cisną, w miejscowości Liszna jest ciekawe mini-zoo (opisane w osobnym wpisie) – polecam.

Galeria
+ Zalety
Pełna gastronomia
Łatwe poruszanie się wózkiem
Mini zoo w pobliżu
Wypoczynek nad kamienistą rzeczką
Dobra baza na wypady w góry
- Wady
Ciemno jak w Cisnej po 22
Nie ma miejsca do pływania dla dorosłych
Kolejka wąskotorowa z marnymi widokami na trasie Cisna-Przysłup
Wiek dziecka(i)
prawie 3 lata
Data pobytu
czerwiec 2011
Czy ta relacja była dla Ciebie pomocna?